Prima seizoenstart heren Achterveld 1 (uit de Barneveldse Krant)
zondag 29 september 2024

S.V. Achterveld 1

Het was natuurlijk een popje toen Sil Hogeboom na de 4-1 overwinning op Amsvorde zei: ,,nu moeten we ook maar de periodetitel pakken.'' Maar zo raar is die gedachte ook weer niet. Zeker als Bob van Ruitenbeek weer helemaal fit is.

Door: Peter Post
Foto's: Rinus van Denderen

Het was echt niet zo dat Sil Hogeboom na de ruime overwinning op de Amersfoorters de realiteit uit het oog verloren had. De 21-jarige verdediger begon meteen over het eerste kwartier van de wedstrijd toen hem om een ​​reactie werd gevraagd. ,,Zeker in de eerste tien minuten was het zoeken bij ons. Ik vond de gasten echt wel beter. We hadden op dat moment weinig grip op de wedstrijd. Later kregen we dat wel.''
Achterveld betekenis na vorig seizoen topschutter Bas van Ruitenbeek kwijt. Maar er is nog niet genoeg kwaliteit over gebleven om een ​​rol van betekenis te kunnen spelen in de vierde klasse D. Zeker als je zoals Achterveld altijd nog een Plan B hebt. ,,Door enorm veel strijdlust te leveren kwamen we terug in de wedstrijd, daarna schoten we er vier in.''
De eerste treffer van Achterveld nam Hogeboom voor zijn rekening. Na een hoek viel de bal in de 29e minuut voor zijn voeten en schoot hij vanaf 20 meter raak. Bij Amsvorde was er boosheid omdat Sven van Rossum, die in de baan van het schot stond, buitenspel zou hebben gestaan.

unnamed (13).jpg
Sven van Rossum in de clinch bij Amsvorde

Hoekvariant

,,Nee joh, dat was helemaal niet zo'', zei Hogeboom met een stalen blik. ,,Het was zo dat we een hoekvariant hadden getraind en die compleet misging. Ik kreeg de bal en dacht laat ik maar gewoon schieten en dan maar kijken hoe die bal gaat. Iedereen kan dan wel zeggen dat Sven buitenspel stond, hij ging er toch wel lekker in vond ik.”

Opperbest

Ook nu zegt de jonge verdediger, die bijna klaar is met zijn studie fysiotherapie, het met een kwinslag. Dat de sfeer na afloop het beste was bij de 'Oranjehemden' kwam vooral door Bob van Ruitenbeek. De aanvaller was nog niet fit genoeg om de hele wedstrijd te spelen, maar kwam meteen na roest in het veld. In de 55e minuut onderschepte Van Rossum de bal en omspeelde Amsvorde-doelman Jeremy de Koekoek. Net toen de aanvoerder wilde uithalen nam Van Ruitenbeek de bal over en tikte de bal in het lege doel.

unnamed (14).jpg
Syb van Ruitenbeek kopt de bal op het doel.

Onverwachte volley

De mooiste actie van Van Ruitenbeek kwam nog later toen hij iedereen verraste met een onverwachte volley. In de 82e minuut kreeg Achterveld een strafschop en ook daar wist Van Ruitenbeek – erkend in twee beurten – wel raad mee: 4-1.

Na de 0-0 tegen AFC Quick 1890 een tweede resultaat waar de ploeg van Arthur Khalimkhoev – die vanwege een schorsing niet op de bank mocht zitten – blij mee was. ,,Verdedigend hebben we het redelijk staan'', merkt Hogeboom op. ,,Rens Brand staat naast mij in de verdediging, hij heeft een brok aan ervaring en dat is voor mij heel fijn.''

,,Als je dan voorin Bob rondlopen hebt die als invaller er gewoon drie inschiet is, dan kun je wel zeggen dat we het seizoen prima begonnen zijn. Dus nu moeten we ook maar de periodetitel pakken.'' Waarom ook niet?

Doelpunten Achterveld: Sil Hogeboom en Bob van Ruitenbeek (3).