Op boeventocht bij het Jeugdweekend
donderdag 13 juni 2024

Het zit er alweer op HET Jeugdweekend 2024, wat een geweldig leuke editie was het weer. Dit jaar was het thema 112 hulpverleners.

Nadat alle kinderen, leiders en trainers hun vingerafdrukken hadden gehad en wij de ouders vrijdagavond naar huis hadden gestuurd kon het echte feest beginnen.

Het activiteitenteam gaf uitleg over het “Wie is de Boef?” spel. Over het hele complex scharnieren aanwijzingen waar de teams samen aan de slag moeten gaan om het hele weekend zoveel mogelijke informatie te verzamelen zodat de Boef ontmaskeren kan. Er werd directe druk gezocht en gespeculeerd door de teams.

We zijn begonnen met lasergamen en het maken van een mooie teamvlag voor aan de tent. Dit leverde mooie en gekke creaties op. Hierna kon er tot in de late uurtjes gezocht worden in een deel van Achterveld, ze waren in het thema verkleed en waren verstopt in bomen en sloten, het werd de kinderen niet makkelijk gemaakt maar de JO9-1 had ze alle 14 als eerste gevonden.

unnamed.jpg unnamed (1).jpg unnamed (2).jpg

Na een kort nachtje was er een stevig ontbijt, want er moest natuurlijk ook gevoetbald worden. De kabouters, JO7-1, JO8-1 en JO8-2 werden vrolijk onthaald en het toernooi kon beginnen. Na een spannende finale met penalty’s wonnen de JO8-1 en JO11-3 het toernooi. Tranen van spanning en verdriet kwamen voorbij alsof er een Champions League gespeeld was!

Gelukkig duurde dit niet lang want er stond de kids een geweldige spectaculaire spelletjesmiddag te wachten met de Achterveldse brandweer in de hoofdrol. In een kleedkamer vol met rook een schat zoeken, met een echte brandweerslang ballen in een doel spuiten en een rondleiding in de brandweerwagen. Kortom geweldig wat de vrijwilligers van de Achterveldse brandweer met de kinderen gedaan hebben, het was onvergetelijk.

unnamed (3).jpg  unnamed (4).jpg

Natuurlijk kon de buikglijbaan en het bekogelen van de leiders en trainers met natte sponzen en scheerschuim ook niet ontbreken. Van de brancardrace kon je de ballenbak induiken waar je ballen moest vangen om een woord van te maken. Een heerlijke middag die afgesloten werd voor de kleintjes met patat en snacks.

Hierna was het tijd voor het grote verkleed- en schminkpartij, want de kinderen maakten zich op voor de bonte avond. Alle teams hadden een act voorbereid en wat was het een geweldig feest, er werd gedanst en meegezongen. De JO11-3 won met het lied De Oranjebewaarder en gingen er met de hoofdprijs vandoor!

unnamed (5).jpg  unnamed (7).jpg unnamed (6).jpg

We hebben genoten van een gezellig en warm kampvuur met marshmallows, popcorn en chips. En voor sommige kinderen weer een heel kort nachtje. Het wakker maken op zondag was een uitdaging maar voor het ontbijt werd er al ochtendgymnastiek gedaan en de polonaise gelopen dus er was nog energie genoeg.

Het opruimen kon beginnen. De laatste en ook nieuwe aanwijzingen voor “Wie is de Boef” konden nog bekeken worden in het scheidsrechtershokje voordat de definitieve stemmen verzameld werden. De jaarlijkse bingo werd gespeeld waarna de ouders werden ontvangen en konden mee genieten van een prachtige ontknoping van het spel!

unnamed (8).jpg unnamed (9).jpg

“Wie is de Boef” was….; Ben Houtveen, hij had zelf geen idee! Ben en zijn team hadden dan ook niet door dat alle aanwijzingen naar hem toe leidde. Gelukkig was zijn jongste dochter slimmer en ging haar team er met de prijs vandoor. Voor de gemiste aanwijzingen verwijzen we de lezers van dit stuk dan ook graag door naar Ben zelf.

Al met al weer een zeer geslaagd jeugdweekend met grote dank aan de brandweer, organisatie en alle vrijwilligers en sponsoren die dit mogelijk gemaakt hebben.

Hopelijk kunnen we dit nog jaren lang blijven voortzetten als club.