Succes buiten de dorpsgrenzen
donderdag 13 juni 2024

De jeugdopleiding van Achterveld levert veel huis- tuin- en keukenvoetballers af, waarvan er ook een paar in de redactie van de nieuwsbrief zitten. Maar er zijn steeds meer echte parels!

En parels trekken zilverwerk aan. Het is ons dan ook een echte eer voor  Danique van Ginkel , als eerste Achtervelder ooit, te mogen feliciteren met het landskampioenschap met FC Twente. Van harte Danique!

naamloos (10).jpg naamloos (11).jpg

Overigens is Danique niet de enige Achtervelder die furore maakt buiten de dorpsgrenzen:

Sanne Davelaar  heeft een profcontract getekend bij PEC Zwolle. Van harte Sanne!

Sanne.jpg Sanne2.jpg

Elaine de Vette  is kampioen geworden in de Topklasse, met Saestum. In de allesbeslissende kampioenswedstrijd tegen Eindhoven remmen ze de 1-0 te maken. Top gedaan!

Thibo Beute, vertrekt bij Go Ahead Eagles, en gaat keepen bij Spakenburg onder 23. We hopen dat Thibo Spakenburg laat zien dat het veel leuker is als je niet hoeft te vissen.

Kieron Mbabazi, is twee jaar geleden overgestapt naar Roda '46. Daar werd hij al binnen een paar weken gescout door FC Utrecht en niet veel later door Vitesse. Hij na één jaar Roda '46 de overstap gemaakt naar Vitesse. In zijn eerste seizoen wist hij in 20 wedstrijden 12 maal te scoren. Door de financiële problemen bij Vitesse, wordt er flink gesneden in de kosten en dus ook in de jeugdopleiding. Het elftal van Kieron wordt opgeheven. Kieron zal daarom komend seizoen de overstap maken naar Almere City, waar hij in de JO16-1 gaat spelen.

kieron2.png kieron.png

Jesper van Dalen  is en blijft een van de motoren in het eerste bij Eemdijk. Hij heeft zijn contract met twee jaar verlengd.

Zijn zus  Merit van Dalen  draaide een goed seizoen bij Sparta Nijkerk in de eerste klasse, waar het team als zesde eindigde, en gaat lekker door.

Friso Drewes  is net gedegradeerd naar de Derde Klasse met Valleivogels. Gelukkig krijgt Valleivogels er volgend jaar een topper bij in de persoon van  Bas van Ruitenbeek . Hij verlaat ons vlaggenschip en gaat dus een niveau hoger. Bas, we wensen je heel veel succes, en als Achterveld volgend jaar promoveert dan zien we je graag weer terug. Sowieso trouwens.

Jurre Tolboom  wordt bij Roda '46 geroemd om zijn positieve, bescheiden inslag en Achterveldse nuchterheid. Hij gaat volgend jaar naar de JO11-1. Hij krijgt een goed gezelschap bij Roda,  Jan Voorburg  (JO-8) en  Sep Koelewijn  (JO-10) stappen over van Achterveld naar Roda. Veel succes alle drie!