Achterveld 3, de spreekwoordelijke kop is er af!
maandag 25 september 2017

S.V. Achterveld 3

24 september was de dag dat alle fans van blikopeners langdurig naar hadden uitgekeken, het eerste blikopeners festival was die dag een feit in het schone Eerde. Ook was het de dag waar de spelers en begeleiding van Achterveld 3 lang naar hadden uitgekeken: de eerste competitie wedstrijd van het seizoen 2017-2018 stond op het spel! Waar de afgelopen drie weken in het teken stonden van ‘’oefenpotjes’’ in the road to Europe mochten we vandaag voor het ‘’eggie’’ tegen Saestum. Of dat het de statistieken waren van Saestum (98% winst/2% gelijk afgelopen seizoen) of de teleurstelling was van het verloren bekeravontuur maar om 09.31 uur tijdens het koppentellen ontbraken er toch nog wel een flink aantal mensen. Een aantal belletjes later was er een hoop duidelijkheid en bleek Rick de gehele dag afwezig te zijn vanwege zijn cabaret tournee dwars door het land, Matthijs ontbrak vanwege een blessure van die week ervoor, wel grote klasse dat hij vandaag als supporter wel langs de kant stond van het veld, immers een schaafplek is niet niks.

Tim Tolboom (niet te verwarren met Tim van het Klooster die volgens Os al een hele lange tijd niet meer gezien is in de kleedkamer van Achterveld 3) liep alsof het niets is een marathon in Moskou en de gebroeders kerkhof zijn daarvoor juist in training. Willem en Remco hadden een weekendje weg met hun aanhang en zo kwam het dat nadat we Robin hadden opgehaald met een volledig elftal richting Saestum reden. Deze rit verliep niet in een rechte lijn bij Mark, die zijn schoenen moest ophalen thuis.

U moet weten, de straffen op te laat komen zijn niet mals, te denken aan; vlaggen, versnaperingen na de wedstrijd aan het gehele team, gelukkig zijn we na kritiek vanuit het bestuur inmiddels al wel gestopt met vierendelen en waterboarding dus elke minuut minder zoeken na kledingstukken om wat meer tijd te krijgen tot de deadline van 09.30 uur is meer dan welkom. Waar Harry verleden week startproblemen had met zijn auto, was het deze week opstartproblemen met zijn leenauto, zo is hij tijdens de 22 kilometer lange rit naar Saestum erachter gekomen dat niet elke auto automatisch van de handrem gaat en dat een kofferbak open maken verdomd lastig is bij een Mitsubishi outlander.

Inmiddels aangekomen bij het sportcomplex van Saestum, wat pal naast de Fazantenlaan ligt kwam de zon langzaamaan tevoorschijn. Een mooi voetbalochtendje stond in het verschiet! Nadat iedereen had genoten van zijn bakje koffie werden de kleedkamers opgezocht en zo was het Mark weer die erachter kwam dat zijn RKSVA sokken nog thuis lagen maar gelukkig had hij zijn trainingssokken nog! (voor degene die Mark heeft met het jaarlijks terugkerend Sinterklaas event van het derde; iets mindere ruime voetbalsokken zijn graag gewenst).

Vandaag was ook de dag van de rentree van de twee smaakmakers in ons elftal, Ruud en Chris. Ruud had de smaak van het latje schieten al goed te pakken waardoor hij mocht vlaggen de 1e helft en Chris had de smaak van zijn legendarische corners weer stevig te pakken, iets wat zelfs de tegenstander niet was ontschoten. Om 11.00 uur werd er afgefloten en al snel liet Saestum Achterveld komen en mochten wij het spel maken, dit resulteerde al snel in een aantal kleine kansjes maar de keeper van Saestum werd er niet warm of koud van. Warm werd het inmiddels al wel op het veld, de combinatie najaarszon en kunstgras zorgden voor de nodige zweetdruppels.

Met dit in het achterhoofd is het dan ook niet verstandig om een halve pot sportbalsem op je rug te smeren maar daar is Joris inmiddels ook achter gekomen. Terug naar het veld waar het Darryl was die met een weergaloze voorbereiding Chris vrij speelde die vervolgens zonder na te denken die keeper verschalkte met een schot in de rechterhoek. Feest! Het eerste officiële doelpunt van Achterveld 3 seizoen 2017-2018 was een feit! Met deze score werden de kleedkamers opgezocht. Bijna moest Os zijn befaamde wall of shame tegenstander boekje erbij halen maar gelukkig werd de thee nog gebracht en kon de aftrap van de 2e helft opgezocht worden met een nasmaak van Engelse melange. De 2e helft was eigenlijk een weerspiegeling van de 1e helft.

Achterveld mocht het spel maken en Saestum wachtte geduldig op een counter. Zo was het de flash zelf aan de rechterkant die met een aantal sprints  zorgde voor hachelijke momenten voor het goal van Saestum. Daarintegen zorgde hij ook voor hachelijke momenten voor het goal van achterveld met een omschakeling van Toon Schildpad maar dat terzijde. Een kopbal op de lat, 24 schoten op goal van Roland, een schwalbe van Chris, kortom de aloude voetbalwet kwam om de hoek kijken op het sportcomplex. En jawel, de spits van Saestum mocht vrij aannemen en schoot de 1-1 binnen.

Met nog een paar minuten op de klok probeerden we de score in ons voordeel te krijgen maar dat mocht niet baten en de goed fluitende leidsman floot af na een vriendschappelijk potje. Het eerste punt is binnen, we zijn nog steeds ongeslagen dit seizoen maar er had zeker meer ingezeten vandaag. Volgende week krijgen we thuis Kampong!