Vernieuwing pupillenvoetbal vanaf 2017-2018
zondag 22 januari 2017

Het nieuwe pupillenvoetbal: Plezier en ontwikkeling voorop

Wanneer je aan kinderen vraagt wat het leukste aan voetballen is, zeggen zij: scoren, acties maken, veel aan de bal zijn en samen spelen. Wanneer kinderen plezier in het spel hebben, voetballen ze vaker en worden ze steeds beter. In een optimale omgeving leren voetballen zorgt voor een betere ontwikkeling. De KNVB introduceert in samenwerking met experts uit binnen- en buitenland, verenigingen, coaches, scheidsrechters, ouders en natuurlijk de kinderen zelf, de nieuwe wedstrijdvormen voor pupillen.

Vanaf seizoen 2017/’18 start de KNVB met het organiseren van een competitieaanbod O.8 en O.9 binnen de nieuwe wedstrijdvorm 6 tegen 6. In seizoen 2018/’19 zal dit ook starten voor O.10 in de 6 tegen 6 wedstrijdvorm en O.11 en O.12 in de 8 tegen 8 wedstrijdvorm.

In onderstaande overzicht staan de grootste veranderingen binnen de nieuwe wedstrijdvormen voor pupillen.

Pup2.PNGPup3.PNGPup4.PNGPup5.PNGPup6.PNG